Pagini

2 august 2012

Fii flexibil! Vei reusi mai usor...


         Schimbarea este singura constanta. Cand esti pe drumul tau, cand stii deja ce vrei si cauti sa ajungi acolo unde vrei, pe drumul cel mai scurt si mai usor, bineinteles, se intampla inevitabilul si te lovesti de piedici, probleme, obstacole, eufemistic vorbind, de provocari, flexibilitatea fiind o calitate esentiala pe care trebuie sa o dezvolti pentru a le confrunta.
        
           Iata 3 modalitati care organizeaza mintea in situatii acute:

1. “Cand iei o decizie si noile informatii sau imprejurari iti arata ca este o decizie gresita, nu-ti fie teama sa spui “M-am inselat”.
Din moment ce accepti ca ai gresit, situatia se schimba. Nu esti nevoit sa mai pierzi vreun minut sau vreun strop de energie pentru a te apara, justifica sau explica fata de tine insuti. Pur si simplu spune “m-am inselat” si fa imediat modificarile necesare pentru traiectoria ta, bazandu-te pe noile informatii.

2. A doua afirmatie pe care o poti face in ajutorul tau este “Am facut o greseala”. Din moment ce 70% din deciziile tale se vor dovedi a fi gresite, viata ta va fi patata cu o serie de erori, mari si mici. Cand poti accepta cu calm si incredere ca nu esti perfect, asta sprijinindu-te pe informatia noua pe care o detii, cum ca ai ajuns la o concluzie gresita, problema se incheie. Te poti concentra asupra rezolvarii ei si asupra a ceea ce faci ca sa revii pe linia de plutire.

3. A treia afirmatie: “M-am razgandit”. De-a lungul vietii vei lua decizii dupa cum vei gandi la un moment dat. Dar, dupa cateva ore sau zile, ai putea vedea situatia altfel. Ai putea realiza, detinand noi date ale problemei, ca hotararile anterioare nu au fost cele mai bune. Cand ai taria sa recunosti ca te-ai razgandit, poti merge inainte. “

       “M-am inselat”, “Am facut o greseala”, “M-am razgandit” sunt toate dovezi de sinceritate, curaj si obiectivitate. Nu sunt nicidecum semne de slabiciune. Este mai bine poate sa te intorci de la jumatatea drumului, daca ai descoperit ca te-ai inselat, decat sa mergi pana la capat, gresit si ineficient pentru tine, doar pentru ca nu poti recunoastea ca ai facut o greseala. Cu toate ca aspiram spre perfectiune, si bine facem, greselile sunt inerente. Ba chiar uneori si folositoare: ne arata ce nu vrem sa fim, ce nu ne este folositor, unde nu ne place sa fim.

       Greselile sunt modalitati de dezvoltare personala. Noi preferam insa sa invatam din greselile altora. Este mai intelept si mai putin dureros.



o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o 


   De ce oamenii evita sa spuna aceste cuvinte sau le rostesc extrem de rar, blamand?
  Recunoscand si realizand responsabilitatea vorbelor mele, fara tendinta de a eluda, rostesc cu franchete "Mea culpa",  apoi ma apostrofez, promitandu-mi ca data viitoare nu voi repeta. 
  Dar viata si oamenii mi-au dovedit ca sinceritatea dezarmeaza, iar adevarul rostit cu mult curaj, infraneaza replicile incomode, atmosfera devenind  mutual concilianta, ramanand cu sufletul si spiritul usoare si libere.
     Am recunoscut ades ca am gresit in viata, facand anumite alegeri (oameni cu care nu am rezonat, actiuni, desi intuitia imi spunea sa nu le fac etc), dar nu regret, intrucat fiecare greseala a fost o experienta din care am avut de invatat.
     Inainte de a o face public, fii sincer cu tine insuti si recunoaste-ti greselile in fata propriei tale constiinte. 
     Accepta-ti greselile si iubeste-te, tocmai pentru ca nu esti perfect... 


Fie ca armonia dintre minte, trup si suflet sa-ti fie perfecta!
     ankladyl